Internet stał się najważniejszym kanałem reklamy i tworzenia kampanii reklamowych. Ich menedżerowie, specjaliści PPC są coraz bardziej poszukiwani przez różne firmy.
Nie wystarczą studia z marketingu. Przed zatrudniemie kogoś, kto będzie zarządzał i optymalizował kampanie reklamowe, należy skupić się na kilku umiejętnościach i doświadczeniach. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że reklama nie tylko będzie nieskuteczna, ale jeszcze stracisz na niej pieniądze.
Jakie cechy ma doświadczony specjalista PPC?
1. Komunikacje ma w małym palcu
Zarówno dobry marketingowiec, jak i specjalista PPC muszą być biegli w komunikacji. I to pod każdym względem – wysoki poziom komunikacji werbalnej i pisemnej, poprawne zadawanie pytań, umiejętność słuchania i naturalna ciekawość.
Priorytet ma komunikacja pisemna. W przekazie pisemnym często brakuje emocji, dlatego należy się z nim obchodzić ostrożnie, aby uniknąć nieporozumień.
2. Potrafi opowiedzieć historię
Dobry specjalista PPC potrafi stworzyć historię o pracy, którą wykonał. Mówi o wydajności, przeplata opis wykonanej pracy z danymi. Po prostu zamienia raporty w historię.
Historia nie musi być opowiadana personalnie czy emocjonalnie, istotne jest natomiast, aby osoby niezainteresowane zrozumiały prosty przekaz, czym zwiększy się prawdopodobieństwo, że zapamiętają usłyszane wyniki.
3. Skupia się na szczegółach
Praca specjalisty PPC obraca się wokół szczegółów. Każde ustawienie wymaga absolutnej uwagi i precyzji. Geolokalizacja, czas i dzień, opcje określania grupy docelowej, odbiorcy, słowa kluczowe…
Kampania opiera się na każdym z tych i wielu innych szczegółach. Wyświetlanie świątecznej wyprzedaży zamiast kampanii „Powrót do szkoły” w sierpniu nie jest zbyt wiarygodne.
4. Myśli analitycznie
Dane są wszędzie. Na ich podstawie specjalista PPC monitoruje i optymalizuje kampanie. Musi umieć radzić sobie z danymi w sposób matematyczny i analityczny, aby prowadzić zaawansowane kampanie.
Dla ułatwienia sobie pracy powinien mieć zaawansowane doświadczenie w pracy Excelem i językiem XLS. Dużą zaletą jest umiejętność analizy danych statystycznych.
5. Ma podstawy kodowania
Ponieważ Excel może mieć swoje ograniczenia, podstawy HTML i JavaScript mogą być bardzo przydatne w zarządzaniu PPC w celu zautomatyzowania procesów na ile to możliwe. Kurs z podstaw kodowania może być sporą zaletą.
6. Jest gotowy rozwijać się
Środowisko ciągle się zmienia a z nim też powiązana wiedza i doświadczenie. Specjaliści PPC muszą ciągle uczyć się czegoś nowego.
Wciąż pojawiają się nowe formaty kampanii, stare są upraszczane, pojawiają się nowe miejsca do reklam…. Zmieniają się też zasady, które obowiązują w reklamach.
Wiele z tych umiejętności nie uczy się w szkołach… Dlatego przy wyborze specjalisty PPC ważne jest, aby wziąć pod uwagę wcześniejsze doświadczenie, aby nie zaszkodzić tak swojej firmie.


