BlueWinston jest narzędziem do automatycznego tworzenia produktowych reklam tekstowych w oparciu o feed produktowy w wyszukiwarce Google. Kluczem do sukcesu najprostszej automatyzacji reklam jest przede wszystkim stworzenie nazwy pojedynczych produktów. Drodzy właściciele sklepów internetowych, z pewnością już nie raz spotkaliście się z tym, że głównie w przypadku znanych porównywarek cen takich jak np. Heureka.sk, lub Pricemania.sk(przy okazji jest to klient, który korzysta z naszego narzędzia do tworzenia reklam dla dziesiątek tysięcy produktów), wymagane są pewne zasady podczas tworzenia nazw produktów, które zapewnią najlepszą i najszybszą listię Waszych produktów.
Poprawna nazwa produktu jest Alfą i Omegą również tekstowych reklam w wyszukiwarce Google, a to właśnie dlatego, że jeśli dotrzymamy pewnych zasad i kolejności w stworzeniu nazwy produkt to w ten sposób zapewnimy sobie najłatwiejszy i najlepszej jakości sposób tworzenia słów kluczowych na wyświetlanie ofert produktów w wyszukiwarce Google.
BlueWinston tworzy w pełni automatyczne słowa kluczowe dla Waszych reklam właśnie z nazw tych produktów i dlatego należy zapewnić poprawną kolejność i strukturę!
Jak powinna wyglądać nazwa produktu w Waszym sklepie internetowym?
Mówimy o nazwie produktu w Waszym sklepie internetowym, dlatego, że ta nazwa następnie przechodzi do feedu produktowego XML, dzięki któremu generują się tekstowe reklamy na podstawie automatyzacji, lub listy produktów w porównywarkach cen.
Sklepy internetowe, które posiadają poprawnie określone nazwy produktów, mają aż o 80% wyższy poziom konwersji w wyszukiwarce Google.
Jak możecie zauważyć po lewej stronie na górze, znajduje się poprawna nazwa produktu, ponieważ zawiera tylko konkretną nazwę w dokładnej kolejności: 1. miejsce (producent), 2. miejsce (typ lub model)
Prawidłowa kolejność poszczególnych atrybutów w nazwie produktu:
- opisowy kształt produktu (np. „Łańcuchowa piła elektryczna“)
- producent (w tym przypadku jest to „Makita“)
- typ (w tym przypadku jest to „UC3541A“)
- model
- rozmiar
- kolor
- przeznaczenie/ płeć
Celowo zaznaczone są części takie jak „producent“, „typ“, „model“, ponieważ wszystkie pozostałe części, głównie warianty rozmiarów, kolorystyczne lub przeznaczenie, są często źle zdefniowane i dla potrzeb automatyzacji i stworzenia poprawnych słów kluczowych nie powinno się ich używać, jeśli są częścią jednego i tego samego produktu.
Jeśli więc mamy produkt – np .: Nike Air Max 90, a na stronie tego produktu jest możliwość wybrania dodatkowych różnych rozmiarów lub kolorów, to tych informacji nie dodajemy do XML feedu! Ponieważ ludzie często nie wyszukują w ten sposób w wyszukiwarce Google – tylko bardzo mały % wyszukiwań a dwie nazwy zdefniowane w ten sposób są tylko „sztucznie“ uzupełnione, ponieważ w samym sklepie internetowym istnieje tylko jeden produkt „produkt rodzicielski“ a jest to „Nike Air Max 90“, a nie jego kombinacje rozmiarów lub kolorów. Dlatego nawet ich nie umieszczajcie w feedzie XML.
Możecie również używać opisowych nazw produktów
Właściciele sklepów internetowych często muszą używać i umieszczać słowa opisowe do nazw produktów, aby ułatwić użytkownikom wybór lub opisaćdokładniej ten produkt. Na obrazku umieszczonym poniżej możemy zauważyć, w jaki sposób należy poprawnie używać opisowych kształtów nazw produktów. Zawsze umieszczamy je na pierwszym miejscu samego produktu. Czyli przed nazwę producenta, typ, model itd. Następnie za pomocą usuwania i innych funkcji, mamy taką możliwość, że możemy z nich jeszcze kiedyś skorzystać w słowach kluczowych, a czasami nawet je schować, aby wytworzyły się nam również oryginalne kluczowe słowa z oryginalnych nazw produktów!

Z takiej nazwy produktu, gdzie znajduje się również opis na pierwszym miejscu możemy później stworzyć za pomocą i BlueWinston.com tzw. NON-Brand produktowe i grupowe reklamy z odpowiednimi słowami kluczowymi, ale także standardowe produktowe, grupowe lub DSA-P reklamy bez tych słów i fraz opisowych.
Struktura XML dla automatyzowanych reklam produktów
Struktura jest bardzo prosta i pochodzi z informacji o produkcie (produktach), abyśmy mogli później je zdefniować w grupie reklamowej, ewentualnie w kampanii reklamowej i abyśmy mogli sortować produkty do kampanii według wymaganych właściwości lub uporządkowania.
Przykład idealnego XML feed-u
<?xml version=“1.0“ encoding=“UTF-8“ ?><shop> <item> <productname><![CDATA[Philips 190WV7CS1 dark-blue]></productname> <price>65.34</price> <category><![CDATA[Monitory > LCD > 19“ monitors]]></category> <manufacturer>PHILIPS</manufacturer> <url><![CDATA[http://www.yourshop.com/index.php?page=prod_info&prod_id=407]]></url> <model>190WV7CS1</model> <category_lastlevel><![CDATA[19“ monitors]]></category_lastlevel> <color><![CDATA[dark-blue]]></color> </item> </shop>
Obowiązkowe <tagi> w XML feed-ie
- <productname> // podstawowa pozycja podczas tworzenia reklam i głównie słów kluczowych
- <price> // cenę można, ale nie trzeba wyświetlać w reklamach, jednak pomoże to skryptom
- <url> // produktowe url są koniecznością, bez nich nie stworzą się reklamy w Google Ads
- <manufacturer> // niezbędne do funkcjonowania systemu
- <category> //można fltrować produkty i tworzyć reklamy według kategorii
Jakie kluczowe słowa możemy następnie stworzyć?
Produktowe kampanie |
Gropowe kampanie |
|---|---|
| Słowa kluczowe i reklamy kierowane na określony i konkretny produkt
Kampania produktowa z opisowymi wyrazami
Kampania produktowa BEZ wyrazów opisowych (użyjemy funkcjihide all words before tag <manufacturer>
NON-BRAND Produktowa kampania ze słowami opisowymi (wykluczając producenta)
NON-BRAND Kampania produktowa BEZ wyrazów opisowych (wykluczając producenta)
|
Group campaign with descriptive expressions (tu celujemy w więcej niż jeden produkt w ramach reklamy)
Kampania grupowa BEZ wyrazów opisowych
NON-BRAND Grupowa kampania BEZ wyrazów opisowych (wykluczając producenta)
|
How will ads look like in Google Search?
Feel free to [email protected] with any questions about how to create the best product names and XML product data feeds for BlueWinston’s automated text ads in Google Search!





