Chroń swoją firmę przed oszustwami związanymi z kliknięciami

Rynek online w ostatnich latach doświadczył sporego boomu. Według szacunków, na całym świecie sprzedaje od 12 do 24 milionów sklepów internetowych.

Wraz z „nową” formą handlu powstają nowe narzędzia pozwalające zbawić się konkurencji – na przykład oszustwa polegające na kliknięciu lub inne złośliwe praktyki biznesowe.

Fałszywe kliknięcia to sposób na zniszczenie budżetu reklamowego i zakłócenie zwrotu z inwestycji (ROI), aby celowo zaszkodzić konkurentom. Ilość kliknięć można zwiększyć ręcznie lub automatycznie. W Google każdego roku mamy co najmniej 1 miliarda dolarów fałszywych kliknięć.

Dlaczego masz się martwić?

Po pierwsze, oszustwo polegające na kliknięciu wyczerpuje budżet przeznaczony na reklamę. Jeśli współczynnik konwersji jest niski, Google zakłada, że treść reklamy lub strona docelowa nie są wystarczająco dobre i obniża quality score. To jest to czego chce konkurencja – mieć lepszą pozycję w wyszukiwaniu.

W innym przypadku wydawca, który wyświetla Twoją reklamę w swojej witrynie, może klikać reklamę, aby zwiększyć przychody.

Jak wygląda click fraud?

Oszustwa związane z kliknięciami możesz wykryć przede wszystkim obserwując, że reklama jest kliknięta bardzo często (mamy wysoki CPC), ale nie generuje ona żadnych konwersji ani potencjalnych klientów. Zanim jednak stwierdzisz, że masz do czynienia z click fraudem, dobrze jest się upewnić, że błąd nie leży gdzie indziej.

Duże inwestycje, bez przychodu? Przeczytaj więcej o możliwych przyczynach.

Jeśli podejrzewasz, że jest to przypadek click fraudu, najpierw sprawdź adresy IP, z których pochodzą te kliknięcia. Możesz to zrobić za pomocą CPanel, gdzie klikniesz w sekcję Metrics a następnie Visitors. Musisz ocenić aktywność tych adresów IP na swojej stronie internetowej. Dużą pomocą mogą być Awstats. Na podstawie tych informacji możesz dalej ocenić, z których adresów IP mogą pochodzić niechciane kliknięcia.

Walcz z oszustwami jak najwcześniej

1. Wyklucz podejrzane adresy IP

Jeśli wykryłeś adresy IP, które mogą powodować oszustwa związane z klikaniem, następnym krokiem powinno być wykluczenie ich z adresów IP, na które wyświetlają się reklamy. Adresy IP można wykluczyć za pomocą Google Ads. W sekcji Ustawienia znajdują się wykluczenia adresów IP. W przyszłości reklama nie będzie wyświetlana na tych adresach.

2. Użyj kampanii remarketingowych

Remarketing pokazuje Twoje kampanie tylko tym, którzy odwiedzili Twoją witrynę i wykazali zainteresowanie. W ten sposób możesz walczyć głównie z tymi, którzy wyświetlają reklamę i chcą generować więcej przychodów dla siebie, ponieważ reklama nie będzie im wyświetlana.

3. Dostosuj targetowanie

Jeśli założysz, że click fraud pochodzi z jednego określonego regionu lub lokalizacji, dostosuj kierowanie geograficzne i wyklucz tę lokalizację. Ogólnie rzecz biorąc, nigdy nie jest bezpiecznie kierować reklamy na cały świat. Dzięki temu nie tylko zmniejszysz ryzyko click fraudu, ale również Twoja firma odniesie z tego korzyści.

Pamiętaj, że nie każdy adres IP pochodzi z którego masz wiele kliknięć, musi być automatycznie oszustwem. Może klient po prostu lubi wrócić na swoją stronę, ale jeszcze nie zdecydował się na zakup. Zwracaj uwagę na regularne zapobieganie – wczesne wykrywanie click fraudu pomoże Ci zaoszczędzić dużo pieniędzy!

 

Zarezerwuj szybką 20-minutową rozmowę

Chcesz dowiedzieć się więcej o automatyzacji kampanii produktowych? Umów się na rozmowę indywidualną z jednym z naszych menedżerów konta.

ZAREZERWOWAĆ DEMO

About the Author: