Automatyczne skrypty w BlueWinston

W celu lepszej optymalizacji kampanii produktowych zalecamy państwu korzystanie ze skryptów automatycznych. Jest to zestaw reguł zwiększających efektywność kampanii, na przykład poprzez wykluczanie słów kluczowych powodujących wysokie koszty. Wszystkie te skrypty można znaleźć na końcu wszystkich ustawień kampanii w BlueWinston.

Do korzystania ze skryptów używamy marży (maxCPA), którą możemy obliczyć na podstawie cen produktów, lub używamy konkretnej wartości. Chodzi o marżę którą możemy wydać jako cenę za jedną konwersję. Więcej o maxCPA możemy przeczytać na naszym blogu.

Tutaj na przykład widać, że ustawiamy maxCPA na 10% ceny produktu:

maxCPA specyficzne dla danego produktu (grupy reklam) wyliczymy tutaj:

Oto lista zalecanych skryptów i ich konfiguracja:

1. Wykluczające słowa kluczowe z kampanii

Pierwsza grupa skryptów służy do wykluczania nieskutecznych słów kluczowych. W pierwszej opcji dla słów kluczowych, które przekroczyły 1,2 raza marżę (maxCPA) i nie miały konwersji, w drugiej opcji wykluczone są słowa kluczowe, które osiągnęły 1,3 maxCPA i mają dowolną liczbę konwersji.

Jeśli więc słowo kluczowe przekroczy 1,2 maxCPA, przestanie być używane i zostanie utworzone wykluczające słowo kluczowe o ścisłym dopasowaniu w danej grupie reklam.

Druga reguła wyklucza słowa kluczowe, które mają dowolną liczbę konwersji, a jednocześnie słowa kluczowe przekroczyły 1,3 razy (lub dowolną inną wielokrotność, na przykład 3) wartości maxCPA.

 

2. Bounce rate skrypt (wstrzymywanie słów kluczowych)

Te skrypty wstrzymują słowa kluczowe o zbyt wysokim współczynniku odrzuceń (bounce rate). Na początku ustawiane są zmienne LimitClicks i LimitBounceRate, ale w razie potrzeby można je zmienić kiedykolwiek.

Pierwszy skrypt w tej grupie wstrzymuje słowo kluczowe, gdy ma więcej kliknięć niż LimitClicks i ma koszt większy nić 0,5x maxCPA, a jednocześnie ma wyższy współczynnik odrzuceń słów kluczowych niż LimitBounceRate i 0 konwersji.

Ostatni skrypt w tej grupie wstrzyma słowo kluczowe, gdy uzyska więcej kliknięć niż 0,7x LimitCliks, a jednocześnie ma współczynnik odrzuceń 100% i nie ma konwersji.

 

3. Zaimportuj wyszukiwane hasła z zapytania

Ta grupa skryptów dodaje wyszukiwane hasła jako słowa kluczowe do kampanii. Dodane słowa kluczowe otrzymują maxCPC z grupy reklam.

W pierwszym przypadku mamy wyszukiwane hasła, które mają co najmniej jedną konwersję. Te terminy zostaną dodane jako słowa kluczowe do grupy reklam.

 

4. Wykluczenie wyszukiwanych haseł

Skrypty te wykluczają wyszukiwane hasła na podstawie różnych warunków. Następnie zostanie utworzone wykluczające słowo kluczowe ze ścisłym dopasowaniem (exact match).

Pierwsza reguła wyklucza wyszukiwane hasła i ustawia je jako wykluczające słowa kluczowe, gdy ich koszt przekracza 0,6 maxCPA i ma zero konwersji.

Jeśli masz pytania dotyczące konfiguracji skryptów do kampanii produktowych skontaktuj się z nami.







Zarezerwuj szybką 20-minutową rozmowę

Chcesz dowiedzieć się więcej o automatyzacji kampanii produktowych? Umów się na rozmowę indywidualną z jednym z naszych menedżerów konta.

ZAREZERWOWAĆ DEMO

About the Author:

Account Manager and aspiring PPC specialist at BlueWinston. I like to learn about newest information about ecommerce business and Google Ads.