Czy Twoja reklama jest opłacalna?

Za każdą reklamą stoi biznesmen, który chce sprzedawać swoje produkty z możliwie największym zyskiem. Jednakże zysk to nie tylko sprzedane produkty, lecz także związane z nimi koszty.

Jednym z kosztów są reklamy, które muszą być pod stałą kontrolą. Bez ogólnego rozeznania w tym, ile inwestujesz w swoją reklamę i ile pieniędzy rzeczywiście do Ciebie zwraca, łatwo można ponieść stratę. Wszyscy chcemy tego uniknąć, prawda?

Wskaźnik kosztów sprzedaży (CoS) jest jednym z najwygodniejszych sposobów pomiaru skuteczności reklamy.

Jak tworzyć odpowiednie reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google

Czym właściwie jest CoS?

Koszt sprzedaży jest procentem wartości kosztów, równy jest całkowitemu kosztowi reklamy podzielonemu przez całkowitą wartość uzyskanych konwersji. Mówiąc prościej, jest to wskaźnik informujący o tym, ile procent naszego zysku stanowią koszty reklamy. W naszym przypadku ten wskaźnik pomaga nam zobrazować efektywność finansową danej kampanii produktowej PPC.

Jeśli Twój CoS wynosi 10% w przypadku produktu o wartości 100 €, to oznacza, że zainwestowałeś/aś 10 € w jego sprzedaż.

CoS a Twoja kampania

Kampanie mogą być mierzone na wiele sposobów – współczynnikiem kosztu kliknięcia, klikalności, kosztu konwersji… Lecz żadne z tych sposobów nie daje nam kompletnych informacji o zyskach. Z tego powodu nie wiesz, czy dany typ kampanii przynosi Ci zysk.

Jedną efektywną opcją jest wyliczanie zwrotu z inwestycji (ROI), które jest metodą najbliższą do CoS. Jednakże problemem ROI jest to, że nie pojawia się nam ot tak. Zmierzenie ROI wymaga wielu obliczeń i danych. Z kolei CoS jest łatwiej uzyskiwanym wskaźnikiem, który oferuje więcej informacji.

%CoS shows you, if your ad is worth it. If this percentage is too high, your costs to run the ad are useless. In that case you should consider optimizing it. If the optimization does not help, the best solution is to move on the advertising to another platform.

Do ocenienia opłacalności reklamy wystarczy wartość procentowa CoS. Jeśli wartość ta jest za wysoka, środki przeznaczane na reklamę marnują się. W takim przypadku warto rozważyć jej optymalizację. Jeśli optymalizacja nie odniesie skutku, najlepszym rozwiązaniem będzie przeniesienie się na inną platformę reklamową.

Dowiedz się więcej o tym, jak optymalizować swoją kampanię PPC, jeśli nie generuje ona leadów.

Zarezerwuj szybką 20-minutową rozmowę

Chcesz dowiedzieć się więcej o automatyzacji kampanii produktowych? Umów się na rozmowę indywidualną z jednym z naszych menedżerów konta.

ZAREZERWOWAĆ DEMO

About the Author: