DSA – nasze najlepsze praktyki w ciągu ostatnich 1,5 roku

Jak wiadomo, w reklamie produktowej Google Ads może być wiele produktów ze słowami kluczowymi, które mają małą liczbą wyszukiwań. Takie słowa kluczowe nie są wyszukiwane i z tego powodu Google nie zezwala na ich reklamę, więc nie jest możliwe promować takie produkty zwykłym sposobem. A może jest na to jakiś sposób?

Kiedy półtora roku temu rozpoczęliśmy nasze produktowe kampanie DSA przez BlueWinston.com, tylko kilku specjalistów PPC wiedziało, że takie kampanie można zautomatyzować i łatwo wygenerować z regularnego pliku danych XML.

Jakie są nasze najlepsze praktyki i co zalecamy przestrzegać?

Kampanie produktowe DSA- co to jest i kiedy z nich korzystać?

Produktowe kampanie Dynamic Search Ads (DSA) zależą od zawartości podstrony w sklepie internetowym, a Google decyduje, kiedy wyświetlać reklamy w oparciu o to, czego szukają użytkownicy, dlatego warto mieć dobry opis produktu.

Produktowe kampanie DSA są zazwyczaj używane w przypadku produktów, które nie mogą być reklamowane w zwykły sposób, ponieważ ich słowa kluczowe są prawie niemożliwe do wyszukania (mają mały status wyszukiwania). Mogą to być różne produkty modowe, akcesoria lub mało znane produkty.

Produktowe kampanie DSA nie tworzą słów kluczowych, ale wyszukiwane hasła. Ponadto nie można dodawać słów kluczowych do kampanii DSA. Kampanie DSA to grupy reklam, a każda z nich stopniowo uzyskuje wyszukiwane hasła, z którymi można kolejno pracować.

Opcje ustawień dla produktowej kampanii DSA

Aby utworzyć produktową kampanię DSA potrzebny jest prosty plik danych XML. Wybierasz kategorie, target kampanii (DSA domena, język, kraj ). Następnie możesz utworzyć teksty reklamy — w opisie reklamy możesz użyć kilka tagów, które używasz w XML feedzie, np. nazwę producentą. Główne nagłówki uzupełni Google według treści w e-sklepie.

Oczywiście możesz dodać Ad extensions – linki do podstron i objaśnienia. W kolejnym kroku są takie same ustawienia jak przy zwykłej kampania produktowej, dzięki czemu możesz ustawić strategię ustalania stawek (w tym docelowy ROAS), uruchomić maks. CPC dla grupy reklam, maks. CPA (stały lub jako % ceny produktu), dzienny budżet i inne ustawienia- wszystko jest przejrzyste i intuicyjnie.

Czyszczenie wyszukiwanych haseł w Google Ads

Podczas produktowej kampanii DSA tworzone są wyszukiwane hasła, które możesz zobaczyć w reklamach Google -> Słowa kluczowe -> Wyszukiwane hasła. Często zapomina się o wyczyszczeniu wyszukiwanych haseł, co powoduje gorsze wyniki dla kampanii lub grupy kampanii.

Po pierwsze, należy zaznaczyć nieodpowiednie lub zbyt ogólne wyszukiwane hasła, a następnie dodać je jako wykluczone słowa kluczowe, a więc wykluczyć je na poziomie grupy reklam. W produktowej kampanii DSA możesz pracować tylko z grupami reklam i wyszukiwanymi hasłami.

W przypadku kampanii produktowej lub kampanii produktowo-grupowej (nie dotyczy DSA) – jeśli widzisz odpowiednie wyszukiwane hasło, to możesz go dodać jako słowo kluczowe na poziomie grupy reklam. Takie słowa kluczowe uzyskają wszystkie niezbędne ustawienia podczas następnej aktualizacji z BlueWinston doGoogle Ads.

Skrypty automatyczne i reguły dla produktowych kampanii DSA

W BlueWinstone dostępnych jest kilka wbudowanych skryptów, które możesz używać w grupach reklam w produktowych kampaniach DSA. Skrypty pomagają zoptymalizować skuteczność kampanii, np. wykluczając grupy reklam, które mają zbyt wysokie wydatki.

Możesz również ręcznie ustawić automatyczne reguły dotyczące kampanii produktowej DSA dla swojego konta Google Ads – reguły znajdziesz je na naszym blogu. Te automatyczne reguły przygotowaliśmy osobno dla grup reklam (kampanie produktowe DSA) i dla słów kluczowych (kampanie produktowe).

Symbioza produktowej kampanii DSA i kampanii produktowej

Najczęstszym sposobem użycia produktowej kampanii DSA, jest połączenie jej ze zwykłą kampanią produktową. Przez produktową kampanię DSA promujemy tylko te produkty, które w kampanii produktowej nie było możliwe promować (otrzymały status małej liczby wyszukiwań, tzn. nie posiadają co najmniej jedno odpowiednie słowo kluczowe). Liczba kwalifikujących się produktów może się zmienić w kampanii produktowej, a tym samym zmienia się liczba reklamowanych produktów połączonych z kampanią DSA.

Jak można zauważyć, w kampanii DSA są tylko produkty, które nie kwalifikują się do kampanii produktowej (115 produktów).

Możliwe jest uruchomienie oddzielnej kampanii DSA dla wybranych kategorii produktów. Najlepiej, jeśli nie ma innej kampanii na produktach, a jeśli jest, to kampania produktowa ze słowami kluczowymi ma pierwszeństwo przed kampanią DSA. Zalecane jest promowanie przez słowa kluczowa.

Chcesz wypróbować kampanię produktową DSA? Chętnie Ci udzielimy darmowej pomocy!

Zarezerwuj szybką 20-minutową rozmowę

Chcesz dowiedzieć się więcej o automatyzacji kampanii produktowych? Umów się na rozmowę indywidualną z jednym z naszych menedżerów konta.

ZAREZERWOWAĆ DEMO

About the Author:

Account manager at BlueWinston & CCS Shopping in EU (I'm the guy responsible for the most effective PPC tool to create product text and Smart Shopping campaigns for Google Search)