Inteligentne strategie określania stawek Google Ads

Obecnie automatyzacja jest niezbędną i nieuniknioną częścią naszej codziennej działalności. Google stale ulepsza swoje usługi, automatyzując procesy, dzięki czemu możesz skuteczniej reklamować swoje produkty. Przykładem takiego działania są inteligentne kampanie, czy też inteligentne określanie stawek w Google Ads. W poprzednich blogach obserwowaliśmy te pierwsze. Przyjrzymy się więc bliżej, jak pracować z inteligentnym określaniem stawek Google Ads i jakiuch strategii możemy w nich użyć.

Co właściwie oznacza Smart Bidding?

W wielkim skrócie Smart Bidding wykorzystuje sztuczną inteligencję do optymalizacji ofert reklamowych. Na podstawie danych historycznych i wielu parametrów przewiduje, jak różne ustawienia wpłyną na Twoją reklamę. Pozwala to zaoszczędzić czas i poprawić skuteczność kampanii, co wpływa na zwrot z inwestycji.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o inteligentnym określaniu stawek, możesz to zrobić bezpośrednio w Pomocy Google Ads. Przyjrzymy się teraz, jak działają w konkretnych strategiach.

Strategie Smart Bidding

  1. Maksymalizacja konwersji

Aby przetestować automatyzację, rozpocznij od maksymalizacji konwersji, która wymaga najmniejszej liczby zgromadzonych danych. Strategia ta określa stawki tak, aby uzyskać jak najwięcej konwersji w ramach budżetu.

Jeśli Twoim celem jest uzyskanie jak największej liczby konwersji (za wszelką cenę), przełącz się z ręcznego CPC na Konwersje i wybierz Maksymalizuj konwersję. Nie zapomnij sprawdzić dziennego budżetu (nie może być dzielony z innymi kampaniami), użyta strategia spróbuje cały budżet wyczerpać.

Optymalne ustawienia uczenie maszynowe uzyskuje po około 2-3 tygodniach.

  1. Docelowy CPA

Strategia ta dostosowuje stawki do ustalonego docelowego kosztu za działanie (np. konwersji) – wartości średniej. Opierając się na danych historycznych, ocenia sygnały kontekstowe i znajduje optymalną stawkę dla reklamy za każdym razem, gdy kwalifikuje się do wyświetlenia.

Ustalona górna granica może wpłynąć na skuteczność tej strategii. Jeśli CPA jest zbyt niski, może to spowodować rezygnację z kliknięć i utratę konwersji. Choć Google uważa, że ta strategia nie wymaga wstępnych danych, zalecamy jej skonfigurowanie, jeśli w ciągu ostatnich 30 dni osiągnąłeś co najmniej 30 konwersji. Google może następnie użyć tych danych do zalecanej wartości. Możesz początkowo ustawić CPA o 10-30% wyższe, a następnie obniżyć je zgodnie z wynikami.

Ten sam CPA należy ustawić dla kampanii o takiej samej lub podobnej wartości zamówień. Jeśli wiele kampanii jest podobnych, możesz udostępnić swoje ustawienia CPA, ale pomyśl dokładnie o strukturze swojej reklamy

  1. Docelowy zwrot z wydatków na reklamę (ROAS)

Dzięki tej strategii stawki zostaną dostosowane tak, aby zapewnić bardziej wartościową konwersję i wyższy przychód według ustawionego ROAS. Zasadniczo ROAS jest obliczany jako stosunek przychodów do wydatków na reklamę pomnożony przez 100%:

150 € (przychody) ÷ 30 € (inwestycja w reklamę) × 100% = 500% ROAS

Ta strategia wymaga danych z poprzednich tygodni / miesięcy, najlepiej co najmniej 50 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Na podstawie tych danych Google zaleci górny limit ROAS. Na początku zaleca się pracę z zalecanym docelowym ROAS – wartością zbliżoną do poprzednich wyników. Po kilku tygodniach można ją zoptymalizować na podstawie uzyskanych wyników. Nie polecamy go jednak zmniejszać o więcej niż 20-40%.

W przeciwieństwie do docelowego CPA nie musisz zajmować się tą samą wartością zamówień. Jednak, podobnie jak w przypadku CPA, nie zaleca się ustawiania limitów, ponieważ mogą one ograniczyć automatyczną optymalizację stawek.

  1. Ulepszone CPC (ECPC)

Jeśli chcesz kontynuować ręczne określanie stawek, użyj ulepszonego CPC. Ta strategia automatyzuje ręczną korektę stawki za kliknięcie w oparciu o prawdopodobieństwo konwersji. W przeciwieństwie do docelowego CPA pozostaje poniżej progu wartości kosztu kliknięcia (CPC).

Jeśli sztuczna inteligencja znajdzie się w sytuacji, która najprawdopodobniej ulegnie konwersji, podniesie stawkę CPC do maksymalnej ustawionej wartości. Jeśli szansa ta nie jest wystarczająco atrakcyjna, automatycznie obniży koszt kliknięcia.

Wskazówki na koniec

Te cztery strategie określania stawek. mogą pomóc w przybliżeniu twoich produktów potencjalnym klientom. Warto ich spróbować i poeksperymentować z nimi. Nie pozwól by zniechęciły cię początkowe niekorzystne wyniki. Uczenie maszynowe wymaga czasu, aby zebrać dane niezbędne do obliczeń. Na koniec dnia oszczędzą Ci dużo czasu, który możesz spędzić na kreatywnej stronie reklamy lub opracowując inne strategie.

 

About the Author:

pavelkova
Account Manager and aspiring PPC specialist at BlueWinston. I like to learn about newest information about ecommerce business and Google Ads.