Docelowy ROAS może mieć bardzo istotne znaczenie w kierowaniu kampaniami PPC w Google Ads Jest to miara, która mówi nam czy dana kampania przynosi zysk czy stratę.
Celem tej strategii ustalania stawek jest maksymalizacja przychodów z reklam, ale również utrzymanie zamierzonego stosunku kosztów do zysku. W reklamach produktów każda konwersja może mieć inną wartość, więc określenie jednolitego CPA nie jest możliwe. Zaleca się zatem umieszczanie w jednej kampanii tylko produktów o tej samej marży, dzięki czemu utrzymamy taki sam stosunek kosztów do zysku dla wszystkich produktów w kampanii.
Podstawowy wzór ROAS to: Przychody (całkowity dochód z reklam) / Koszt (łączne wydatki na reklamy) = ROAS
ROAS można obliczyć również jako procent: ROAS x 100 = ROAS%
******
Chcąc wyliczyć ROAS na podstawie marży brutto, formuła dla minimalnego ROAS to: 100 / marża = ROAS
Jeśli masz marżę w wysokości 20%, możesz wyliczyć ROAS w ten sposób: 100/20 = 5
W tym przypadku ROAS w% wynosi 500%
Jak widać, w przypadku marży 20%, ROAS wynosi 5. Każdy zainwestowany 1PLN powinien generować 5-krotny obrót. Jeśli generuje więcej jest to zysk, jeśli mniejszy – strata.
Docelowa strategia ROAS wymaga pomiaru konwersji w Ads i osiągnięcia co najmniej 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Najlepiej korzystać z tej strategii, gdy mamy dostępnych więcej danych – minimalnie 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Warunkiem jest niezmienianie ustawień kampanii, a kampania powinna mieć stałą wydajność przez ostatnie 30 dni.
BlueWinston także umożliwia zastosowanie docelowego ROAS. W ustawieniach kampanii możemy zaznaczyć inteligentne ustalanie stawek z docelowym ROAS. Jeśli nie mamy wystarczającej liczby konwersji, powinniśmy poczekać aż kampania zwiększy swoją skuteczność. W przypadku kiedy nie możemy zastosować inteligentnego ustalania stawek z docelowym ROAS w Ads, możemy target CPA w BlueWinston. Wartość ta jest automatycznie obliczana na podstawie ceny każdego produktu.
Formuła minimalnego zalecanego ROAS to: 100 / marża = ROAS
ROAS kalkulator
Przychody (całkowity dochód z reklam) €
Koszt (całkowite wydatki na reklamę)
€
ROAS:
ROAS obliczany jako procent: %
Jeśli chcesz sie dowiedzieć więcej o automatycznym określaniu stawek, kliknij tutaj.