Jak liczymy ROAS?

Docelowy ROAS może mieć bardzo istotne znaczenie w kierowaniu kampaniami PPC w Google Ads Jest to miara, która mówi nam czy dana kampania przynosi zysk czy stratę.

Celem tej strategii ustalania stawek jest maksymalizacja przychodów z reklam, ale również utrzymanie zamierzonego stosunku kosztów do zysku. W reklamach produktów każda konwersja może mieć inną wartość, więc określenie jednolitego CPA nie jest możliwe. Zaleca się zatem umieszczanie w jednej kampanii tylko produktów o tej samej marży, dzięki czemu utrzymamy taki sam stosunek kosztów do zysku dla wszystkich produktów w kampanii.

Podstawowy wzór ROAS to: Przychody (całkowity dochód z reklam) / Koszt (łączne wydatki na reklamy) = ROAS

ROAS można obliczyć również jako procent: ROAS x 100 = ROAS%

******

Chcąc wyliczyć ROAS na podstawie marży brutto, formuła dla minimalnego ROAS to:     100 / marża = ROAS

Jeśli masz marżę w wysokości 20%, możesz wyliczyć ROAS w ten sposób: 100/20 = 5

W tym przypadku ROAS w% wynosi 500%

Jak widać, w przypadku marży 20%, ROAS wynosi 5. Każdy zainwestowany 1PLN powinien generować 5-krotny obrót. Jeśli generuje więcej jest to zysk, jeśli mniejszy – strata.

Docelowa strategia ROAS wymaga pomiaru konwersji w Ads i osiągnięcia co najmniej 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Najlepiej korzystać z tej strategii, gdy mamy dostępnych więcej danych – minimalnie 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Warunkiem jest niezmienianie ustawień kampanii, a kampania powinna mieć stałą wydajność przez ostatnie 30 dni.

smart-bidding-type-target-roas-calculation-formula

BlueWinston także umożliwia zastosowanie docelowego ROAS. W ustawieniach kampanii możemy zaznaczyć inteligentne ustalanie stawek z docelowym ROAS. Jeśli nie mamy wystarczającej liczby konwersji, powinniśmy poczekać aż kampania zwiększy swoją skuteczność. W przypadku kiedy nie możemy zastosować inteligentnego ustalania stawek z docelowym ROAS w Ads, możemy target CPA w BlueWinston. Wartość ta jest automatycznie obliczana na podstawie ceny każdego produktu.

Formuła minimalnego zalecanego ROAS to:     100 / marża = ROAS

ROAS kalkulator

Przychody (całkowity dochód z reklam)

Koszt (całkowite wydatki na reklamę)

ROAS:
ROAS obliczany jako procent: %

OBLICZ

Jeśli chcesz sie dowiedzieć więcej o automatycznym określaniu stawek, kliknij tutaj.

AUTOMATYZUJ KAMPANIE PRODUKTOWE DLA GOOGLE SEARCH, TERAZ.

Book a quick 20 minute call

Want to learn more about automating product campaigns? Schedule a 1-to-1 call with one of our account managers.

ZAREZERWOWAĆ DEMO
By |Categories: Google Ads|Tags: |

About the Author:

Account manager at BlueWinston & CCS Shopping in EU (I'm the guy responsible for the most effective PPC tool to create product text and Smart Shopping campaigns for Google Search)