Jesteś sprzedawcą i chciałbyś skuteczniej uwidocznić swoje produkty? Jeśli nie jesteś zbyt kreatywny, nie musisz się martwić o poprawną treść reklamy tekstowej i użycie słów kluczowych.
Kampanie w Google Zakupy pomogą Ci utworzyć optymalną reklamę, która zwiększy liczbę odwiedzających Twoją witrynę i dostarczy bardziej jakościowych potencjalnych klientów. Co trzeba dlatego zrobić? Wystarczy utworzyć prostą bazę danych, kartotekę produktów w Twoim Google Merchant Center.
W przeciwieństwie do słów kluczowych w klasycznych reklamach tekstowych używają Zakupy Google zdefiniowane przez Ciebie właściwości produktu. Na przykład numer identyfikacyjny produktu, jego nazwę, opis, kategorię, rodzaj, cenę, cenę wyprzedażowa…Wszystkie te szczegóły muszą być wymienione w bazie danych Merchant Center.
Wiemy już, że w obszarze e-commerce Zakupy Google to bardzo silny gracz dzięki swojej prostocie i szerokiemu zasięgowi. Nowe elementy dostosowują kampanię i zwiększają jej skuteczność. Poniżej opisaliśmy kilka kroków, które nie należy lekceważyć podczas tworzenia kampanii.
Zakupy Google: Utrzymywanie bazy danych
Jak już wspomnieliśmy, Zakupy Google opierają się na Twojej bazie danych produktów. Co najważniejsze, funkcje produktu muszą być jednoznacznie zdefiniowane i muszą odpowiadać ofercie na stronie internetowej. W przeciwnym razie Google nie zajmie się nimi. Bazą danych można zarządzać manualnie lub za pomocą usług, lub oprogramowania.
Zanim utworzymy pierwszą kampanię, musisz zdać sobie sprawę z niektórych szczegółów tej usługi:
- W przeciwieństwie do reklam tekstowych Zakupy Google nie używają słów kluczowych do określenia trafności. Dobrze jest umieścić je w tytule i opisie, natomiast ostateczna reklama będzie oparta na bazie danych
- W Zakupach Google mogą się pojawiać różne promocje. Jeśli dostarczasz towar za darmo lub masz wyprzedaż sezonową, na pewno podaj taką informację
- Dane w bazie danych muszą dokładnie odpowiadać ofercie na stronie internetowej, w przeciwnym razie nie będą wyświetlane przez Google. Szczególną uwagę należy zwrócić na ceny
- Jeden feed = jeden kraj. Do sprzedaży w wielu krajach, należy uruchomić wiele baz danych
- Podobnie jak w przypadku każdej innej promocji produktu, zdjęcia odgrywają istotną rolę. Upewnij się, że produkt jest wyraźnie widoczny, bez żadnych przesadzonych efektów lub znaków wodnych
- Produkty muszą przekierowywać do istniejących witryn. W przeciwnym razie Google ich nie wyświetli.
Utworzenie kampanii zakupowej
Po utworzeniu bezbłędnej bazy danych i połączenia Google Ads z Merchant Center możesz rozpocząć tworzenie kampanii. Jest to bardzo proste. Po prostu wybierz bazę danych i kraj sprzedaży.
Użyj grup reklam, aby lepiej uporządkować swoje produkty. Sortuj produkty według marki, kategorii … Przykładowo, w taki sposób jak na swojej stronie. W następnym kroku zobaczysz, jak sobie w ten sposób ułatwisz pracę. Jeśli masz już wieloletnie doświadczenie w Google Zakupy, utwórz grupę dla swoich bestsellerów. Ich reklama będzie się zachowywać inaczej.
Tajemnica wyceny kampanii
Należy pamiętać, że właściwa strategia wyceny ma kluczowe znaczenie, bezpośrednio wpływa na Twoją widoczność.
Od czego zacząć? Określ swoje cele i oczekiwania od swojej kampanii. Również kwotę, którą możesz wydać na jedną reklamę …
Wyceniać możesz poszczególne produkt lub grupy reklam. W przypadku grup jest to łatwiejsze, ale to zależy od Ciebie. Zacznij od niższych wartości i obserwuj, co się wydarzy, kiedy dane zaczną się gromadzić. Metodą rozliczeniową jest koszt za kliknięcie (PPC) – płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę.
Podczas wyceny kampanii możesz polegać na dwóch przydatnych narzędziach:
- Geograficzny modyfikator stawek.
Dzięki tej pomocy, inwestycje w reklamę wzrosną w regionie, w którym ma ona większy potencjał i zmniejszą się tam, gdzie nie ma potencjału.
- Udział w wyświetleniach.
Te dane pokażą Ci, jaki potencjalny wzrost możesz uzyskać dla poszczególnych grup produktów i jak sobie radzisz w porównaniu do konkurencji. Zawiera również instrukcje optymalizacji ustawień reklam w celu uzyskania jeszcze większego zasięgu.
Ponadto firma Google oferuje szereg innych elementów, które umożliwiają jeszcze lepszą strategię, na przykład wykluczające słowa kluczowe lub ukierunkowaną stawkę kampanii. Ta druga jest mniej zalecana, ponieważ może znacznie zmniejszyć liczbę potencjalnych klientów. W takim przypadku spróbuj użyć list remarketingowych za pomocą opcji „Kierowanie i stawka.”


