Sprzedawaj na Amazon

Razem z agencją Visitero przygotowaliśmy dla was wprowadzenie do sprzedaży na Amazon. Jest to kolejna możliwość sprzedaży którą mogą wykorzystać sklepy online w Polsce. W artykule wytłumaczymy wam dlaczego warto się reklamować na Amazone i jakie z tego płyną korzyści.

Czy Twoja firma odnosi sukces na lokalnym rynku i wiesz, że masz wszystko czego potrzebujesz, aby przebić sie na rynku zagranicznym? Sprzedaż na Amazon będzie dla Ciebie w takim przypadku właściwym rozwiązaniem.

Amazon jest stabilnym partnerem biznesowym dla tysięcy sprzedawców w Europie jak i na całym świecie. Co miesiąc odwiedza Amazon ponad 200 milionów ludzi z całego świata – dla porównania jest to dwukrotnie wiekszy ruch niż ma eBay. Z zwiększającą się ilością odwiedzających rośnie również liczba sprzedanych produktów. Amazon działa w kilku krajach Europy i przesyła towar do 27 z nich. Dlaczego ograniczać się w takim razie tylko do rynku lokalnego?

Dzięki sprzedaży na Amazon możesz zaoferować swój produkt w różnych częściach świata. Jeśli zdecydujesz się na sprzedaż za pomocą programu Fulfillment by Amazon (FBA) nie musisz martwić się o pakowanie lub dystrybucję towaru. Wcale nie ma potrzeby inwestowania w dodatkowych pracowników lub logistykę. Pierwszym krokiem jest wybranie odpowiedniego produktu, na który jest zapotrzebowanie za granicą, jak i grupy docelowej, na której należy się skoncentrować. Kolejny krok, którym jest przesłąnie listy oferowanych produktów i wybór odpowiedniej strategii marketingowej za pomocą doświadczonej agencji marketingowej, jest dziecinnie prosty.

O komunikację z klientami jak i dostarczeniem towaru aż pod drzwi zajmie się już serwis Amazon. Proste, prawda?

Jeśli jednak chcesz się bardziej zaangażować w sprzedaż, czyli przetwarzanie zamówień i wysyłanie ich do klientów z własnego magazynu, możesz zdecydować się na sprzedaż za pomocą programu Fulfillment by Merchant (FBM).

Korzyści ze sprzedaży online na Amazon

  • Zwiększona sprzedaż – z codziennie wzrastającą ilością zakupów przez Amazon na całym świecie, jest niemal pewne, że wzrośnie również i sprzedaż Twoich produktów. Sprzedaż na Amazon pomoże Ci zdobyć i zwiększyć zaufanie i rozpoznanie u klientów w krajach, w których osiągnięcie ich w normalnych okolicznościach byłoby bardzo trudnym i długim procesem z nieporównywalnymi kosztami.

  • Bezproblemowy biznes – sprzedaż na Amazon zdecydowanie pomoże Ci uniknąć zmartwień, ponieważ zaopiekuje się prawie wszystkim – pośredniczy w sprzedaży, płatnościach, zapakuje i dostarczy produkt do klienta i w razie niezadowolenia klienta zapewnia też obsługę zwrotów.

  • Oszczędzenie kosztów – Amazon pomoże Ci znacznie w zaoszczędzeniu kosztów na sprzedaży za granicą. Inaczej sprzedawcy musieliby posiadać więcej niż jeden magazyn w kraju, w którym chcieliby sprzedawać, nie wspominając o kosztach wynagrodzeń pracowników. Oczywiście przy sprzedaży na Amazon możesz się zdecydować czy chcesz skorzystać z magazynów Amazon (FBA) albo chcesz wysłać zamówienia do klienta bezpośrednio (FBM). W takim przypadku koszt wysyłki za jeden produkt jest znacznie niższy, ponieważ im wyższa waga przesyłki, tym mniejszy koszt za kilogram zamówienia.

  • Wyższa wiarygodność – jeżeli jako sprzedawca zdecydujesz się korzystać z magazynów Amazon, nie tyle co obniżysz swoje koszty, ale również zwiększysz swoją wiarygodność w oczach potencjonalnych klientów. Powodem jest to, że jeśli chciałbyś produkty wysłać od siebie, ludzie mogą się łatwo zniechęcić dłuższym czasem dostawy towaru. Jeśli towar jest wysłany bezpośrednio z magazynów Amazonu, otrzymują gwarancję minimalnego czasu dostawy. Sprzedaż przez FBA może także zwiększyć sprzedaż produktów – klient może w ramach jednego zakupu zamówić towar od większej ilości dostawców, gdyż ich towar znajduje się w tym samym magazynie.

Sprzedaż na Amazon otwiera przed Tobą nieskończoną ilość możliwości powiększenia konkurencyjności na rynku europejskim jak i światowym przy niskich kosztach. Przedostanie sie na zagraniczne rynki jest dzięki Amazon łatwiejsze i zależy tylko od Ciebie, co wybierzesz.

A) wykorzystasz okazję jak najlepiej możesz
B) pozostawisz okazję dla innych

Jeśli odpowiedziałeś poprawnie, czyli wybrałeś A, kolejnym krokiem powinno być wybranie odpowiedniego partnera, który pomoże Ci z początkowym uzgodnieniem i dobraniem odpowiedniej strategii tak, że Twój start będzie szybki i płynny.

visitero logo

Spółka Visitero ma wieloletnie doświadczenie z sprzedażą na Amazon i z powodzeniem pomaga wielu firmom z sprzedażą online na Amazon.

About the Author:

Silvia Sýkorová
Account Manager and Content Creator at BlueWinston. I take an interest in online marketing, design, SEO and websites.