Reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google

Reklamy tekstowe Google to świetny sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów. Przy założeniu, że sformułujesz je poprawnie. Po ich utworzeniu są następnie wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Albo nad nimi, albo pod nimi.

Jak wygląda reklama tekstowa?

Reklama tekstowa Google składa się z trzech głównych części, które są precyzyjnie określone swoim zasięgiem i funkcją.

Nagłówek

Tekst nagłówka może być najważniejszy. Jeśli zainteresuje użytkowników, to przeczytają kolejno też opis lub klikną stronę. Nagłówek powinien zawierać słowa kluczowe używane w wyszukiwarce Google. Zaleca się unikać słów kluczowych o niskiej liczbie wyszukiwań (low search volume), ponieważ są one rzadko wyszukiwane, a Google nie zezwala na ich promocję.

Łącznie, reklama tekstowa ma aż 3 nagłówki, z których każdy ma dozwoloną długość do 30 znaków. Są one oddzielone pionową linią „|” i mogą być wyświetlane róźnie, w zależności od używanego urządzenia.

Widoczny adres URL

Adres URL, zwykle w kolorze zielonym, wyświetla adres Twojej witryny. Składa się z domeny końcowego adresu URL (adres, który użytkownik otrzymuje, klikając reklamę) i tekstu w opcjonalnych polach Ścieżka. Te pola są częścią wyświetlanego adresu URL. Przy takim ustawieniu potencjalni klienci powinni wiedzieć, gdzie zostaną przekierowani po kliknięciu reklamy. Tekst powinien zatem opisywać produkt lub usługę przedstawioną w reklamie.

Przykład: www.przykład.pl/sweter_damski/haftowany

W tym przypadku pole „Ścieźka” zawiera sweter_damski i haftowany

Opis

Ta przestrzeń służy do uzyskania najważniejszych informacji o produkcie lub usłudze. Opisz ich wyjątkowe cechy i powody, dla których ludzie powinni być nimi zainteresowani. Możesz także użyć tej przestrzeni do zachęcenia do działania. Przykładami mogą być zwroty, takie jak „Zamów teraz”, „Kliknij i dowiedz się więcej” itp. Możesz utworzyć aż dwa opisy, z których każdy ma dozwoloną długość 90 znaków.

Jeśli chcesz zaangażować jak najwięcej osób, musisz mieć dobrą i przemyślaną reklamę tekstową. Ostatnio pisaliśmy o praktykach, które pomogą Ci je stworzyć. Inspiracje możesz zaczerpnąć tutaj







Zarezerwuj szybką 20-minutową rozmowę

Chcesz dowiedzieć się więcej o automatyzacji kampanii produktowych? Umów się na rozmowę indywidualną z jednym z naszych menedżerów konta.

ZAREZERWOWAĆ DEMO

About the Author:

Account Manager and aspiring PPC specialist at BlueWinston. I like to learn about newest information about ecommerce business and Google Ads.